Powidła śliwkowe

Powidła śliwkowe bez cukru

 Powidła śliwkowe – klasyczne, bez cukru, 100% śliwek węgierek. Łatwe do przygotowania, pyszne i zdrowe. Na chleb, do naleśników, do wyjadania prosto ze słoika (z garnka? 😉 ). Nic, tylko brać się do robienia!



Składniki:
Śliwki węgierki, dojrzałe, słodkie – ilość zależy od tego, jak dużo powideł chcemy zrobić.

Wykonanie:
Śliwki myjemy, przepoławiamy i usuwamy pestki. Gotowe owoce wrzucamy do garnka z grubym dnem i stawiamy na ogniu. Mieszamy od czasu do czasu, na tyle często, żeby śliwki nie przywarły do dna (raczej nie powinny – mnie się jeszcze nie zdarzyło). Od  momentu zagotowania śliwek smażymy je około godzinę. Ściągamy garnek z ognia i odstawiamy do następnego dnia. Po tym czasie ponownie zagotowujemy śliwki i smażymy około godzinę. Czynność powtarzamy jeszcze kolejnego dnia. Gdy powidła są  już gęste (odchodzą od ścianek garnka podczas mieszania), ściągamy je z ognia i przekładamy do wyparzonych słoików. Pasteryzujemy 20 minut.

Share
  • Uwielbiam 🙂 zawsze używam do naleśników 😀

    • Też lubię w tej formie! A najlepsze jest to, że są w 100% z owoców 😁

  • Powidła śliwkowe mogłabym jeść o każdej porze. Najlepiej takie gorące, prosto z kotła 🙂
    O.

    • O tak, są pyszne. A do tego zdrowe, bez cukru! 😉